Ταυτότητα - Ετερότητα- Πολυπολιτισμικότητα:
Συγκείμενα και πολιτικές διαχείρισης του κοινωνικού μετασχηματισμού

Παράταση Λήξης Αιτήσεων Εγγραφής έως 10/03/2023

Έναρξη Μαθημάτων 14/03/2023

Κάντε Αίτηση

Σκοπός του Προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων/-ουσών, εργαζομένων στη δημόσια διοίκηση και στην παροχή δημόσιων υπηρεσιών, με τις διαπολιτισμικές εκείνες πρακτικές, μεθόδους και στάσεις που θα τους διευκολύνουν στην αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων τους με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και στις αρχές του κράτους δικαίου στο πλαίσιο μιας περισσότερο ανθρωποκεντρικής και συμπεριληπτικής κουλτούρας διοίκησης.

Ειδικότερα το πρόγραμμα εστιάζει:

α)
στην αναγνώριση και εξοικείωση των επιμορφούμενων με τις σύνθετες συνθήκες και απαιτήσεις που αναδύθηκαν τα τελευταία έτη ως αποτέλεσμα του «νεοαποκτηθέντος» πολυπολιτισμικού χαρακτήρα της ελληνικής κοινωνίας, μέσω της παράθεσης και αντιπαράθεσης εναλλακτικών οπτικών προσεγγίσεων,
β)
στην καταπολέμηση διακρίσεων, στερεοτύπων και προκαταλήψεων που παράγουν κοινωνικό αποκλεισμό, μέσω της ανάπτυξης τεχνικών διαπολιτισμικής συμβουλευτικής και της χρήσης γλωσσολογικών-γραφολογικών εργαλείων διαχείρισης της διαπολιτισμικής επικοινωνίας,
γ)
στην απόκτηση από τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες, διαπολιτισμικών δεξιοτήτων & ενσυναίσθησης, με σκοπό τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών τους, καθώς και την ανάπτυξη ενός κλίματος αμοιβαίας αποδοχής, κατανόησης και σεβασμού απέναντι στην διαφορετικότητα.  

Τέλος, το πρόγραμμα εξετάζει θεατροβιωματικές μεθόδους και τεχνικές με τις οποίες μπορούν να προσεγγιστούν ζητήματα που εμφανίζονται σε ετερογενείς ή σε κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες, συμβάλοντας στην ανάδειξη της ετερότητας και στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής συνείδησης.

  • Διάρκεια Υλοποίησης: 9 Μήνες 

  • Συνολικός Χρόνος Ενασχόλησης: 350 ώρες

  • Τέλη Παρακολούθησης: 400 ευρώ 

  • Στοιχεία Επικοινωνίας

     critical.humanities@uoa.gr

     Ιστοσελίδα Προγράμματος

Μαθησιακά Αποτελέσματα του Προγράμματος

Γνώσεις

Μετά το πέρας του προγράμματος ο/η εκπαιδευόμενος/η θα είναι σε θέση να:

[1] Προσδιορίζει το θεωρητικό και εννοιολογικό πλαίσιο των όρων ταυτότητα και ετερότητα.
[2]
Ορίζει, διακρίνει και εντάσσει θεωρητικά τις έννοιες της κουλτούρας και του πολιτισμού, της διαπολιτισμικότητας και της πολυπολιτισμικότητας.
[3]
Αποτυπώνει τα βασικά χαρακτηριστικά και τους μηχανισμούς σύνθετων κοινωνικο- πολιτισμικών διαδικασιών (αφομοίωση, ένταξη, επιπολιτισμός).
[4]
Προσδιορίζει τα κύρια χαρακτηριστικά των διαφορετικών μοντέλων διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας.
[5]
Αναγνωρίζει το ρόλο των αναπαραστάσεων, των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων στην παραγωγή και αναπαραγωγή του κοινωνικού αποκλεισμού.
[6
] Προσδιορίζει την έννοια και το περιεχόμενο του όρου επικοινωνία, καθώς και αναγνωρίζει τη σημασία και το ρόλο των πολιτισμικών παραγόντων στη διαμόρφωση της επικοινωνίας.
[7]
Διακρίνει τα δομικά στοιχεία της σύγκρουσης/κρίσης και προσδιορίζει τις πολιτισμικές παραμέτρους μιας σύγκρουσης.
[8]
Περιγράφει τα χαρακτηριστικά, τις μεθόδους ανάπτυξης και τις λειτουργίες της συναισθηματικής νοημοσύνης.

Δεξιότητες (Ψυχοκινητικές)

Μετά το πέρας του προγράμματος ο/η εκπαιδευόμενος/η θα είναι σε θέση να:

[1] Διαχειρίζεται αποτελεσματικά ζητήματα συγκρούσεων, αξιοποιώντας εξειδικευμένες τεχνικές.
[2]
Εφαρμόζει τεχνικές και πρακτικές διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης και διαπολιτισμικής συμβουλευτικής.
[3]
Αναπτύσσει μεθόδους διαπολιτισμικής επικοινωνίας, αναγνωρίζοντας το ρόλο που παίζουν διαφορετικοί παράγοντες στη διαμόρφωση της επικοινωνίας.
[4]
Αποδομεί στερεοτυπικές αναπαραστάσεις σε ό,τι αφορά την ετερότητα και μετασχηματίζει προσωπικές αντιλήψεις που εδράζονται πάνω σε προκαταλήψεις.
[5]
Εκφέρει αντιρατσιστικό λόγο, προβάλλοντας δομημένη επιχειρηματολογία.
[6
] Προβαίνει σε ανάλυση της τρέχουσας συγκυρίας και του συντελούμενου κοινωνικού μετασχηματισμού χρησιμοποιώντας έννοιες και εργαλεία των κοινωνικών επιστημών.
[7]
Εντοπίζει και παρουσιάζει περιοχές βελτίωσης σε ό,τι αφορά την προώθηση της κοινωνικής ένταξης σε προσωπικό, εργασιακό, κοινωνικό και θεσμικό επίπεδο.
[8]
Εντοπίζει και παρουσιάζει εμπόδια και προκλήσεις, αλλά και μεθόδους και στρατηγικές για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην υπηρεσία/οργανισμό/φορέα όπου εργάζεται.
[9] Οικοδομεί στρατηγικές και σχεδιάζει εργαλεία και μεθόδους για τη συμπερίληψη και ενδυνάμωση ευάλωτων ομάδων στο χώρο εργασίας και στην κοινωνική ζωή.
[10] Αξιοποιεί θεατρικές τεχνικές εμψύχωσης ως προς την αντιμετώπιση φαινομένων κοινωνικών διακρίσεων και αποκλεισμών

Ικανότητες (Κοινωνικές / Συναισθηματικές)

Μετά το πέρας του προγράμματος ο/η εκπαιδευόμενος/η θα είναι σε θέση να:

[1] Επιδεικνύει ενσυναίσθηση απέναντι σε άτομα που βρίσκονται σε ευάλωτη θέση, αξιοποιώντας μια ανεπτυγμένη κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη.
[2]
  Αναγνωρίζει, διεκδικεί και υπερασπίζεται την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ενάντια σε πράξεις αυθαιρεσίας ή ακόμη και ενάντια στη δομική καταστρατήγησή τους.
[3]
Προάγει και υιοθετεί έναν ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό στην εργασία του.
[4]
Αντιμάχεται λόγω και έργω φαινόμενα διακριτικής μεταχείρισης και κατάχρησης εξουσίας, στην κοινωνική αρένα και στο χώρο εργασίας.
[5] 
Αναλαμβάνει δράση για για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.
[6
] Δυιλίζει την καθημερινή εμπειρία και την εργασιακή πρακτική μέσω ενός οξυμένου κοινωνικού κριτηρίου και εργαλείων κοινωνικής ανάλυσης.

Κατηγορίες Υποψηφίων που γίνονται δεκτοί στο Πρόγραμμα

Ενδεικτικά αφορά: Το  προσωπικό όλων των βαθμίδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Αστυνομικούς, Δικαστικούς & Εισαγγελικούς Λειτουργούς, Λιμενικό  Σώμα, Υπηρεσίες Ασύλου, Κέντρα Υποδοχής Ταυτοποίησης (ΚΥΤ), Σωφρονιστικούς  Υπάλληλους, Δικηγόρους, Δημοσιογράφους, Επαγγελματίες Υγείας & Ψυχικής Υγείας (Ιατρούς, Νοσηλευτές, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς). 

Αναλυτικότερα το πρόγραμμα  απευθύνεται σε στελέχη και υπαλλήλους της Δημόσιας Διοίκησης, της περιφερειακής/τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων και οργανισμών του ευρύτερου δημοσίου τομέα, Εκπαιδευτικούς, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  Μ.Κ.Ο. που έχουν ως αρμοδιότητα και καθήκοντα την υποστήριξη και εξυπηρέτηση  την προώθηση και την ανάδειξη  των δικαιωμάτωνατόμων που εντάσσονται σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες ( π.χ. ΑμεA, γυναίκες, παιδιά –έφηβοι, μετέφηβοι,  μετανάστες, πρόσφυγες,  Ρομά, ηλικιωμένα άτομα).

 

Ενδεικτικά αφορά: Το  προσωπικό όλων των βαθμίδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Αστυνομικούς, Δικαστικούς & Εισαγγελικούς Λειτουργούς, Λιμενικό  Σώμα, Υπηρεσίες Ασύλου, Κέντρα Υποδοχής Ταυτοποίησης (ΚΥΤ), Σωφρονιστικούς  Υπάλληλους, Δικηγόρους, Δημοσιογράφους, Επαγγελματίες Υγείας & Ψυχικής Υγείας (Ιατρούς, Νοσηλευτές, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς). 

Μοριοδότηση

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Επιμορφωτικού Προγράμματος εκδίδεται το αντίστοιχο Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο εκτός από τον ιδιωτικό τομέα, δύναται να αποδώσει ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στο ελληνικό Δημόσιο, όπως κάθε φορά θα ισχύουν τα κριτήρια μοριοδότησης στην εκάστοτε μελλοντική Προκήρυξη Προσλήψεων.

Λόγω της δημόσιας ιδιότητας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Ε.Κ.Π.Α. , η απόκτηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης, δύναται να μοριοδοτηθεί  σύμφωνα  με την ισχύουσα νομοθεσία  αναφορικά με τις  προαγωγές στελεχών του Δημόσιου Τομέα, καθώς και για την ένταξη στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων εκπαίδευσης ενηλίκων, όπως αναλυτικά  και τεκμηριώνονται στις εισαγωγικές μας πληροφορίες.

Ειδικότερα όσον αφορά στους Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η επιτυχής παρακολούθηση και ολοκλήρωση του προγράμματος εξασφαλίζει: 

  • δύο (2) μόρια σε υποψήφιους για διορισμό ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί στη γενική εκπαίδευση, την ειδική αγωγή και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13, Α’, 29.01.2019)
  • δύο (2) μόρια σε υποψήφιους για διορισμό ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με το σύστημα του ΑΣΕΠ, Κεφάλαιο Ε΄ του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13, Α’, 29.01.2019)
  • δέκα (10) μόρια για προσλήψεις εκπαιδευτικών των κατηγοριών TE και ΔΕ της Γενικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Υπουργική Απόφαση 48190/E1 (ΦΕΚ 1088, Β΄, 2.04.2019)
  • ένα (1) και έως δύο (2) μόρια στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης σύμφωνα με τον ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136, Α΄, 3.08.2021).

Τέλη Παρακολούθησης

Τα τέλη παρακολούθησης είναι 400 ευρώ (3 δόσεις). Προεγγραφή με 70€. Παράλληλα, ισχύει εκπτωτική πολιτική για Ανέργους, Δημοσίους Υπαλλήλους, Υπαλλήλους ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων, Κατόχους Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων (30%), ΑμεΑ (25%), Πολύτεκνους (20%), κ.ά. Δείτε στον παρακάτω πίνακα πως διαμορφώνονται τα δίδακτρα για κάθε ομάδα που δικαιούται έκπτωση. Η εγγραφή στο πλαίσιο της έγκαιρης προκράτησης θέσης, κατοχυρώνεται με καταβολή μέρους των διδάκτρων ύψους 70 ευρώ. Η αποπληρωμή του υπόλοιπου ποσού γίνεται σε δόσεις κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

Η έκπτωση λόγω early entry εφαρμόζεται επί του συνόλου των διδάκτρων εφόσον έχουν αφαιρεθεί τυχόν άλλες εκπτώσεις.

Για τη χορήγηση του πιστοποιητικού είναι απαραίτητη η αποπληρωμή του συνόλου των διδάκτρων.

Δίδακτρα Προγραμμάτων

Διάρκεια (μήνες)

Προκαταβολή

9

70 €

Δίδακτρα (σε δόσεις)

400 €

Αριθμός δόσεων

3

Ποσό δόσης

110 €

 

 
  

Δίδακτρα με έκπτωση

Έκπτωση

15%

20%

25%

30%

Δίδακτρα

Προκαταβολή

340€

70€

320€

70€

300€

70€

280€

70€

Δόση

90

 83,33€

76, 66€

70€

 
  
 

Εκπτωτική Πολιτική

 

Το E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α., στο πλαίσιο του μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της παροχής αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, εφαρμόζει ειδική εκπτωτική πολιτική για συγκεκριμένες κατηγορίες εκπαιδευόμενων.

 

Κατηγορίες εκπαιδευόμενων που δικαιούνται έκπτωση στα δίδακτρα

ΟΜΑΔΑ Α: ΕΚΠΤΩΣΗ 30%

  • Άνεργοι

  • Νέοι ηλικίας έως και 30 ετών που είναι Κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων

  • Προσωπικό που εργάζεται στα ΑΕΙ, ΑΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα της ημεδαπής

  • Δημόσιοι Υπάλληλοι

  • Γονείς μονογονεϊκών οικογενειών με ετήσιο εισόδημα κάτω από 15.000 ευρώ

ΟΜΑΔΑ Β: ΕΚΠΤΩΣΗ 25%

  • ΑμεΑ

  • Γονείς μονογονεϊκών οικογενειών με ετήσιο εισόδημα κάτω από 15.000 ευρώ

ΟΜΑΔΑ Γ: ΕΚΠΤΩΣΗ 20%

  • Πολυτεκνία – Τριτεκνία (πολύτεκνος ή μέλος πολύτεκνης οικογένειας)

  • Γονείς που έχουν ανήλικα τέκνα με «ειδικές ανάγκες»

  • Άτομα με ετήσιο εισόδημα κάτω από 12.000 ευρώ

ΟΜΑΔΑ Δ: ΕΚΠΤΩΣΗ 15%

  • Συμμετοχή στον ίδιο κύκλο σπουδών δύο ή περισσοτέρων ατόμων που συνδέονται με πρώτου και δεύτερου βαθμού συγγένεια

  • Επανεγγραφή εκπαιδευόμενου σε νέο πρόγραμμα (χωρίς να υπολογίζεται τυχόν επιπλέον έκπτωση στα δίδακτρα λόγω πιθανής ύπαρξης κοινών διδακτικών ενοτήτων μεταξύ των προγραμμάτων).

  • Παρακολούθηση δύο προγραμμάτων με κοινή ημερομηνία έναρξης (παράλληλη συμμετοχή στον ίδιο κύκλο σπουδών). Η έκπτωση εφαρμόζεται μόνο στο δεύτερο κατά σειρά Πρόγραμμα, βάσει του χρόνου υποβολής των αντίστοιχων ηλεκτρονικών αιτήσεων.

ΟΜΑΔΑ Ε: ΕΚΠΤΩΣΗ 15%

  • Αδιόριστοι και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, για τη συμμετοχή τους στα Προγράμματα Kατευθύνσεων Παιδαγωγικής και Ειδικής Αγωγής

 

Διδακτικές Ενότητες

[1] Εννοιολογικές Αποσαφηνίσεις και Θεωρητικές Προσεγγίσεις

Υποενότητες

1.1 Ταυτότητα - Ετερότητα
1.2. Πολιτισμική θεωρία
1.3. Πολυπολιτισμικότητα και Διαπολιτισμικότητα

[2] Μοντέλα διαχείρισης Πολυπολιτισμικότητας και Ετερότητας

Υποενότητες

2.1  Μονοπολιτισμικά Μοντέλα
2.2. Πλουραλιστικά Μοντέλα

[3] Κοινωνική "κατασκευή" προβλημάτων-Μηχανισμοί κοινωνικού αποκλεισμού της κοινωνικής "κατασκευής" προβλημάτων

Υποενότητες

3.1 Μηχανισμοί κοινωνικού αποκλεισμού
3.2. Διακρίσεις / Στερεότυπα
3.3 Καλές πρακτικές για την ένταξη

[4] Διαπολιτισμική Επικοινωνία και ο ρόλος των ΜΜΕ

Υποενότητες

4.1 Μοντέλα Επικοινωνίας
4.2 Διαπολιτισμική ικανότητα
4.3 Επίλυση συγκρούσεων

[5] Διαπολιτισμική ικανότητα επίλυσης συγκρούσεων με τη συνδρομή γλωσσολογικών και γραφολογικών εργαλείων

Υποενότητες

5.1 Προφορικός και γραπτός λόγος: η συμβολή τους στην αποδόμηση των στερεοτύπων
5.2 Γλωσσολογικά- γραφολογικά εργαλεία διαχείρισης της διαπολιτισμικής επικοινωνίας

[6] Ανθρώπινα δικαιώματα

Υποενότητες

6.1 Ευρωπαϊκό και Διεθνές θεσμικό πλαίσιο
6.2 Παράθεση της εθνικής νομολογίας καθώς και της νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του ανθρώπου.
6.3 Πολιτισμική σύγκρουση- Κοινωνική αποδιοργάνωση και παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων

[7] Θεατροβιωματικές προσεγγίσεις της ετερότητας

Υποενότητες

7.1 Θεατρική εμψύχωση - Διαμεσολάβηση- Ενδυνάμωση ομάδας
7.2 Θεατρικές μέθοδοι και τεχνικές αντιμετώπισης των κοινωνικών διακρίσεων
7.3 Ετερότητα και διαπολιτισμικότητα στην παγκόσμια δραματουργία

Συντελεστές

Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη: Ευτυχία Αντ. Κατσιγαράκη

Εκπαιδευτές: Ευδοξία Ζ. Φασούλα, Σίμος Παπαδόπουλος, Ιωάννης Τζιβάρας

Η Ευτυχία Αντ. Κατσιγαράκη γεννήθηκε στα Χανιά. Αποφοίτησε από τη Σχολή Νομικών και Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Παν. Θεσ/κης. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο University of Surrey, της Μεγ. Βρετανίας και απέκτησε το μεταπτυχιακό δίπλωμα (M.Sc.) στις Μεθόδους Κοινωνικής Έρευνας στην Ποινική Δικαιοσύνη «Social Research in Criminal Justice”. Είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος του Τομέα Εγκληματολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο πλαίσιο της Διδακτορικής της διατριβής μελέτησε την επίδραση του οικογενειακού περιβάλλοντος ως παράγοντα ανάπτυξης της παραβατικής συμπεριφοράς εκπονώντας ερευνητική μελέτη σε δείγμα 435 κρατουμένων των Καταστημάτων Κράτησης Νέων της Χώρας. Εργάζεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, υπηρετεί ως Προϊστάμενη της Γενικής Διεύθυνσης Ειδικών Νομικών Ζητημάτων & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εντάσσονται : α) η Κοινωνική Έρευνα στο Τομέα της Ποινικής Δικαιοσύνης, β) η Φιλική για το Παιδί Δκαιοσύνη (child friendly justice) γ η Επανορθωτική Δικαιοσύνη Ανηλίκων (restorative justice), δ) οι Παράγοντες Σύνδεσης Μεταξύ των Οικογενειακών Δεσμών και της Νεανικής Παραβατικότητας, ε) Ενδοοικογενειακή Βία, στ) Ανθρώπινα Δικαιώματα, ε) Ζητήματα Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού, ζ) Διεθνική Σωματεμπορία trafficking) , η) Διαχείριση πολυπολιτισμικότητας – Ετερότητας στο Πλαίσιο Προστασίας Δικαιωμάτων του Ατόμου. Έχει συμμετάσχει σε νομοπαρασκευαστικές επιτροπές, επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια που έχουν λάβει χώρα σε Ελλάδα και Ευρώπη (Μάαστριχτ, Ουψάλα, Λιέγη, Μπιλμπάο, Βρυξέλλες, Βερολίνο, Ρώμη, Μιλάνο, Λονδίνο, Helsinki κ.α) για ζητήματα που άπτονται των ως άνω ερευνητικών και υπηρεσιακών της ενδιαφερόντων .Διετέλεσε επίσης Επιστημονική Υπεύθυνη εκ μέρους του Υπ. Δικαιοσύνης σε Διεθνή προγράμματα όπως ,η Διαμόρφωση της νέας στρατηγικής του Συμβουλίου της Ευρώπης 2022-2027 για το Παιδί. Θεματική ενότητα «Φιλική προς το παιδί Δικαιοσύνη, (2021) καθώς και σε Ευρωπαϊκά με ενδεικτική αναφορά τα ακόλουθα: “Improving Juvenile Justice in Europe: Training for professionals ” (2014-2016), “Prevention of fight against crime”: «Southeast Safe Net: Preventing Child Trafficking and Protecting unaccompanied minors in Greek- Turkish Borders»(2012-2015), “Victor Victims of Child Trafficking our responsibility”(2013-2015) “Μ_ΤΙΡΕ Mentoring Teachers in Prison Education” (2013-2015). Είναι συγγραφέας της μονογραφίας «Οικογένεια και Παραβατικότητα», Εκδόσεις Αντ. Ν. Σάκκουλα , 2004. Επιπρόσθετα έχει συμμετάσχει στην από κοινού συγγραφή, συλλογικών έργων , εκπαιδευτικού υλικού και άρθρων με ενδεικτική αναφορά: Συμμετοχή στη συγγραφή λημμάτων του Ελληνικού Εγκληματολογικού λεξικού στο Νέστωρ Κουράκης, Καλλιόπη Σπινέλλη & Μαρία Κρανιδιώτη Εκδ. Τόπος, (2018). Εκπόνηση ερευνητικής μελέτη με θέμα «Ασυνόδευτοι ανήλικοι και συνοδευόμενα προβλήματα. Περιπτώσεις καταδικασμένων ασυνόδευτων ανηλίκων. Διαπιστώσεις, προτάσεις», Δημοσίευση στον Τιμητικό Τόμο του ομότιμου κ. Νέστορα Κουράκη, Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα, (2015).

Συγγραφή μελέτης ως μέλος του International Juvenile Justice Observatory (IJJO) με θέμα EUROPEAN PROJECT: ALTERNATIVES TO CUSTODY FOR YOUNG OFFENDERS – DEVELOPING INTENSIVE AND REMAND FOSTERING PROGRAMMES ,(JUST/2011-2012/DAP/AG /3054), (2013).

Εκπόνηση Ερευνητικής Μελέτης «Findings from research conducted in drug-addicted juveniles and post-adolescents castigated and serving their sentence in the Greek Prisons» (Special Correctional Institutes) Παρουσίαση στο συνέδριο του European Society for Social Drug Research» ESSD (2012).

Επιστημονική Επιθεώρηση Εγκληματολογίας, Τίτλος:«Νεανική Παραβατικότητα στην Ελλάδα. «Μύθος ή Πραγματικότητα»: Συμπεράσματα από τη Μελέτη των Περιστατικών με Ανήλικους Παραβάτες που Απασχόλησαν Συνολικά τα Δικαστήρια Ανηλίκων της Χώρας» Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη, (2012)

Δημοσίευση στον Τιμητικό Τόμο για τον ομότιμο Καθηγ. Εγκληματολογίας κ. Ιάκωβο Φαρσεδάκη, «Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ Νεανικής Παραβατικότητας και Οικογενειακού Περιβάλλοντος Ανατροφής» Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη, (2011).

Δημοσίευση στο «Κοινωνία, Έγκλημα, Εθελοντισμός» Τίτλος :«Η Συμβολή του Εθελοντισμού στην Πρόληψη της Παραβατικότητας, το Παράδειγμα Λειτουργίας των Εταιρειών Προστασίας Ανηλίκων ». Εκδόσεις ΑντΝΣάκκουλα, (2011).

Συμμετοχή στη συγγραφή εγχειριδίου με τίτλο «MANUAL FOR ΤRAINERS Development of child rights based methods of intervention to prevent juvenile crime and promote reintegration of young offenders in Italy, Greece & Romania» στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος με τίτλο: “JUST” JLS/2008/ISEC/AG/097, SAVE THE CHILDREN ITALY,( 2011).

Συμμετοχή στη συγγραφή της μελέτης : «Alternatives to Custody for Young Offenders – Developing Intensive and Remand Fostering Programmes» ανατεθείσα από το International Juvenile Justice Observatory υπό το συντονισμό της British Association for Adoption and Fostering (BAAF 2012).

Παρουσίαση ερευνητικών μελετών σε διεθνή συνέδρια .Ενδεικτική αναφορά:

  • 10th Conference of the European Society of Criminology (2010) «The Profile Of Juvenile Offenders That Went To The Juvenile Courts Of The Country During The Judicial Year 2009-2010»

  • 12th Annual Conference Of The European Society Of Criminology «The Profile of Juvenile Incarcerated Drug User in Greece 2011-2012 European Society for Social Drug Research»2014.

  • 3rd Meeting of the European Council for Juvenile Justice «Is the European Juvenile Justice in crisis? Increasing public safety, improving cost-benefit and juvenile justice outputs» The example of Greece 2012.

 

Η Δρ. Ευδοξία Ζ. Φασούλα είναι απόφοιτη νομικής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και αριστούχος πτυχιούχος γραφολογίας της Σχολής Γραφολογίας του Πανεπιστημίου του Ουρμπίνο της Ιταλίας. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μονάχου με ειδίκευση στο ποινικό δίκαιο και την εγκληματολογία ανηλίκων, καθώς και των μεταπτυχιακών διπλωμάτων στην εγκληματολογία (Νομική Σχολή Παν/μίου Μονάχου) και τη δικαστική ψυχολογία (Σχολή Ψυχολογίας και Νομικής Παν/μίου Ουρμπίνο). Επίσης ολοκλήρωσε με επιτυχία σεμιναριακό κύκλο εκπαίδευσης στις αναπτυξιακές διαταραχές παιδιών και εφήβων του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ έχει εκπαιδευτεί και στην ερμηνεία του παιδικού ιχνογραφήματος. 

Από το 2000 είναι δικηγόρος στο Πρωτοδικείο Αθηνών και από το 2002 εργάζεται ως αναλυτική και δικαστική γραφολόγος εγγεγραμμένη στους οικείους καταλόγους πραγματογνωμόνων της Εισαγγελίας και του Πρωτοδικείου Αθηνών και άλλων ελληνικών πόλεων. Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Εγκληματολογίας και επί σειρά ετών υπήρξε ενεργό μέλος του Εργαστηρίου Ποινικών και Εγκληματολογικών Ερευνών της Νομικής Σχολής Αθηνών υπό τη διεύθυνση του καθηγητή Νέστορα Κουράκη. Είναι επίσης τακτικό μέλος της Ιταλικής Ένωσης Γραφολογίας (A.G.I.), μέλος της Ιταλικής Ένωσης Δικαστικών Γραφολόγων (A.GRA.GI.), του Διεθνούς Κέντρου Ιατρικής Γραφολογίας (G.I.G.ME), καθώς και της Γαλλικής Ένωσης Γραφολογίας (S.F.D.G.). 

Έχει δημοσιεύσει τα βιβλία «Η ελληνική γραφή» – “La  scrittura  greca” (δίγλωσση μονογραφία), 2002, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, “Rückfall nach Diversionsentscheidungen im Jugendstrafrecht und im allgemeinen Strafrecht” («Η υποτροπή μετά από αποφάσεις κατά παρέκκλιση της διαδικασίας στο ποινικό δίκαιο ανηλίκων και στο γενικό ποινικό δίκαιο», διδακτορική διατριβή), 2003, εκδ. Herbert Utz Verlag, και «Η χρήση των σύγχρονων πολυμέσων στη δικαστική γραφολογία» (μονογραφία στην επιστημονική σειρά “Media+Έγκλημα”), 2007, εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα. Έχει επίσης δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και τιμητικούς συλλογικούς τόμους και έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα, συνέδρια και διαλέξεις γραφολογικού και εγκληματολογικού προσανατολισμού. 

Κύρια επιστημονικά της ενδιαφέροντα αποτελούν θέματα δικαστικής και ψυχοδιαγνωστικής γραφολογίας, δικανικών επιστημών, εγκληματολογίας και ποινικού δικαίου ανηλίκων και μετεφήβων. 

Γνωρίζει την αγγλική, γερμανική, γαλλική και ιταλική γλώσσα και έχει πραγματοποιήσει δεκαπενταετείς μουσικές σπουδές πιάνου, χορωδίας, θεωρίας και ιστορίας της μουσικής στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών – Παράρτημα Κηφισιάς.

 

Ο Σίμος Παπαδόπουλος είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και εμψυχωτής θεάτρου. Το έργο του επικεντρώνεται στη θεατρική και θεατροπαιδαγωγική έρευνα και συγγραφή, με μονογραφίες, δημοσιεύματα σε περιοδικά και συλλογικούς τόμους, επιστημονικές επιμέλειες βιβλίων, εισηγήσεις σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια και εποπτεία στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για τη Θεατρική Αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. 

Συμμετέχει σε ερευνητικά έργα, μεταπτυχιακά προγράμματα και επιτροπές, στο πλαίσιο των οποίων έχει αναλάβει την οργάνωση ελληνικών και διεθνών συνεδρίων και την έκδοση συλλογικών τόμων. Έχει επιβλέψει διδακτορικές διατριβές και διπλωματικές εργασίες, που αφορούν τη διεπιστημονική σύνδεση της Παιδαγωγικής του Θεάτρου με αντικείμενα από τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες στο ΔΠΘ και σε άλλα πανεπιστήμια.

Στην κατεύθυνση αυτή υπηρετεί τη λειτουργική σχέση θεωρίας και πράξης με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ, ΔΠΘ «Ετερότητα και Παιδαγωγική του Θεάτρου» και με τις μελέτες του «Με τη Γλώσσα του Θεάτρου» (Κέδρος, 2007), «Παιδαγωγική του Θεάτρου» (2010) και «Θέατρο στην εκπαίδευση και αρχαία ελληνική σκέψη. Μίμησις τοῦ καλλίστου βίου» (Παπαζήσης, 2021). Η ερευνητική, διδακτική και καλλιτεχνική δράση του αναφέρεται στην παιδαγωγική του θεάτρου, στην ανάλυση του δραματικού κειμένου, στο θέατρο για παιδιά και νέους, στο έργο των Μπρεχτ και Τσέχωφ.

Ενδεικτικό Συγγραφικό Έργο:

ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ – ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΙΕΠ

  1. Παπαδόπουλος, Σ. (2021). Θέατρο στην εκπαίδευση και αρχαία ελληνική σκέψη. Μίμησις τοῦ καλλίστου βίου. Αθήνα: Παπαζήσης. [ISBN: 978-960-02-3720-7] (σσ. 370)
  2. Παπαδόπουλος Σ. (Επόπτης) (2020 κ.εξ.). Θεατρική Αγωγή (Δημοτικό): Οδηγός Εκπαιδευτικού. ΙΕΠ
  3. Παπαδόπουλος, Σ. (2010a). Παιδαγωγική του Θεάτρου. Αθήνα: Αυτοέκδοση [ISBN: 978–960–93–2014–6] (σσ. 686)  https://goo.gl/rxYwPE

1β.  Παπαδόπουλος, Σ. (2007a). Με τη Γλώσσα του Θεάτρου. Η διερευνητική δραματοποίηση στη  διδασκαλία της Γλώσσας. Αθήνα: Κέδρος. [ISBN: 978–960–04–3641–9] (σσ. 264) https://goo.gl/9TXjRz   

1α. Παπαδόπουλος, Σ. (2004a). Η διδακτική αξιοποίηση της δραματοποίησης στο μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο. Διδακτορική Διατριβή. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή. Αθήνα: Εκτύπωση ΕΚΠΑ. (σσ. 472) 

ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ  [Επιστημονική Επιμέλεια]

4. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.εκδ). (2021). Ο χρόνος στο θέατρο. Θεατρική μνήμη ενός άχρονου παρόντος. Αθήνα: Παπαζήσης [ISBN: 978-960-02-3721-4] (σσ. 719)

  1. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.). (2016). Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα. Πρακτικά Επιστημονικής Διημερίδας. Πρακτικά με θέμα: Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα (13-14.6.2015). Αθήνα [ISBN: 978-618-82007-2-2] (σσ. 340)
  2. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.). (2016). Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα. Πρακτικά Επιστημονικής Ημερίδας. Πρακτικά Επιστημονικής Ημερίδας με θέμα: Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα. (21.6.2015). Αλεξανδρούπολη [ISBN: 978-618-82644-0-3] (σσ. 342)
  3. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.). (2015). Θέατρο και θεατρικές τεχνικές στην Αγωγή και την Εκπαίδευση. Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα: 2o Forum Νέων Επιστημόνων. Θέατρο και θεατρικές τεχνικές στην Αγωγή και την Εκπαίδευση (21-23.11.2014). Αθήνα [ISBN: 978-618-82007-1-5] (σσ. 473) http://simospapadopoulos.com/theatrikes-texnikes-agogh-ekpaideysh-praktika/
  4. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.). (2014). Η Σύνοδος των Τεχνών στο σημερινό Σχολείο. Πρακτικά Επιστημονικής Διημερίδας με θέμα: Η Σύνοδος των Τεχνών στο σημερινό Σχολείο (31.5-1.6.2014). Αλεξανδρούπολη [ISBN: 978-960-93-6446-1] (σσ. 624) http://simospapadopoulos.com/synodos-texnon-shmerino-sxoleio-praktika/

Ειδικότερα στη συνεργασία του με φορείς της Δικαιοσύνης στην Ελλάδα συμμετείχε

α. στην ομάδα εργασίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, για τη φιλική προς τα παιδιά δικαιοσύνη, με αντικείμενο τη νέα Στρατηγική για τα Δικαιώματα του Παιδιού του Συμβουλίου της Ευρώπης (CDENF) [ΑΔΑ: ΨΚΓΩΟ-3ΑΕ/ 2.7.2021/ΑΠ:24919].

β. στο 1ο Επιμορφωτικό Σεμινάριο Επιστημόνων- Επαγγελματιών του Ποινικού Συστήματος Απονομής Δικαιοσύνης σε Ανηλίκους που διοργάνωσε η Γενική Διεύθυνση Αντεγκληματικής και Σωφρονιστικής Πολιτικής, Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: «Με ακούει κανείς; Η συμμετοχή των παιδιών στη δικαιοσύνη ανηλίκων» με την οργάνωση και παρουσίαση βιωματικής δράσης και τίτλο: «Η διαμεσολάβηση του θεάτρου για την ενδυνάμωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων ενήλικων επαγγελματιών που απευθύνονται σε ανηλίκους». Κομοτηνή, 9/4/2016.

γ. σε Ημερίδα της Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων Χανίων: «Ενδοοικογενειακή βία: Ανάλυση του φαινομένου» με την οργάνωση και παρουσίαση βιωματικής δράσης και τίτλο: «Η διαμεσολάβηση του θεάτρου στην αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας». Χανιά, 6/6/2015

δ. στο 1ο Επιστημονικό Συνέδριο της Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων Χανίων: «Σχολικός εκφοβισμός: Πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου» με την οργάνωση και παρουσίαση βιωματικής δράσης και τίτλο: «Ενδοοικογενειακή βία: Ανάλυση του φαινομένου». Χανιά, 31/10-1/11/2014.

ΑΡΘΡΑ (77): Σε Συλλογικά Έργα (11), σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά & Τόμους Διεθνών Επιστημονικών Συνεδρίων (35), σε Ελληνικά Επιστημονικά Περιοδικά & Τόμους Ελληνικών Επιστημονικών Συνεδρίων (31).

 

 

Ο Ιωάννης Π. Τζιβάρας είναι Διδάκτωρ της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου της Θράκης, ενώ πραγματοποίησε μεταδιδακτορική έρευνα στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων (ΠΕΔιΣ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Διδάσκει στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και είναι Δικαστικός Γραμματέας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης. Είναι υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και έχει λάβει πιστοποίηση επιστημονικής έρευνας στη Γερμανία. Έχει διδάξει, μεταξύ άλλων, στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών, στη Νομική Σχολή και στο Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, στο Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου Jagiellonian (Πολωνία), στο Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου Fatih Sultan Mehmet Vakif (Κωνσταντινούπολη), στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου (Αθήνα) και στη Ρωσική Προεδρική Ακαδημία Εθνικής Οικονομίας και Δημόσιας Διοίκησης (Μόσχα). Είναι Vice Editor της Επιστημονικής Επετηρίδας Evrigenis Yearbook of International and EU Law και συγγραφέας πέντε αυτοτελών επιστημονικών έργων, ενώ έχει δημοσιεύσει πολυάριθμα άρθρα και συμβολές σε επιστημονικούς τόμους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε ζητήματα που άπτονται του Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου, του Δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του Ποινικού Διεθνούς Δικαίου.

Κάντε Αίτηση